Voor meer informatie bel: 085 0410 177 of stuur ons een email: [email protected]

U bent nu hier: Home / Communicatie en Media / Wie kun je nog vertrouwen?

Wie kun je nog vertrouwen?

Sharing is caring

Ons leven wordt overspoeld met informatie en meningen. Door de bomen zien we het bos niet meer. Of het nu gaat over wereldnieuws of politiek, betrouwbare producten of diensten; het wordt steeds moeilijker om het kaf van het koren te scheiden. Wat of wie kun je nog geloven en wat niet? Op dit vertrouwen is de Influencer marketing ads gebaseerd. Een influencer bouwt data en een grote hoeveelheid volgers op omdat ze een vertrouwd gezicht worden. Een potentiële klant stelt eerder vertrouwen in een product of dienst wanneer die wordt aangeprezen door een bekende. Dat werkt in het echte leven ook zo. Een oud oer mechanisme in een nieuw digitaal jasje.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard

Wanneer een influencer eenmaal het vertrouwen van de consument heeft gewonnen kan het snel gaan. Het gestelde vertrouwen zorgt ervoor dat de klant zich gemakkelijker laat verleiden tot een aankoop. Slimme online marketeers weten dat. Ze zullen deze strategie niet lichtzinnig zelf oppakken maar Influencer marketing uitbesteden. De belangen zijn groot. En het moet in één keer goed gaan. De concurrentie laat geen fouten toe. Ook zij zijn zich bewust van de invloed van een goede influencer die het vertrouwen van de volgers weet te krijgen. Want vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Juiste doelgroep aanspreken

Het vinden van de juiste influencer is een precaire zaak. Veel volgers alleen is niet genoeg. Een influencer moet de juiste doelgroep bereiken. Zij die geïnteresseerd zijn en bereid zijn om te kopen. Een bureau voor Influencer marketing hulp weet de passende influencer te vinden. Nee, dat zijn niet alleen maar jonge en hippe mensen. Afhankelijk van het product of dienst dat je aan de man brengt, zoeken ze een passende influencer. Zelfs om donateurs van goede doelen te bereiken.